Dette semesteret har jeg ingen kurs i yoga, men tilbyr privattimer. 

Privattimer

MediYoga

MediYoga er en rolig, medisinsk og terapeutisk yogaform som er utviklet i samarbeid med helsevesenet. Studier viser at denne skånsomme yogaformen er effektiv ved flere helseutfordringer. MediYoga vil være stressreduserende, fremme god søvn, skape ro i kropp og sinn, øke bevegelighet, redusere smerter i rygg, bedre pust og hjertehelse, skaper indre ro og balanse i kropp og sjel (studier og mer info finner du på mediyoga.no). Passer for alle og kan også utføres på stol. Alle programmene inneholder pusteøvelser, rolige bevegelser, avspenning og meditasjon. Ved hjelp av pust og rolige bevegelser går kropp og hjerne i hvilemodus, kroppen blir avspent og stram og muskulatur og bindevev slipper opp spenninger. Tankene blir roligere.

Gravid Yoga

Rolig yoga som vil gi deg og kroppen din mulighet til å tilpasse seg de forandringene som skjer i løpet av et svangerskap. Du vil lære mange gode hvilestillinger som kan være fine å bruke i hverdagen. Øvelsene og hvilestillingene vil påvirke deg både fysisk, mentalt og emosjonelt. Du vil også bli introdusert til flere stillinger som kan være gode under fødselen. 

Det er viktig at du rådfører deg med din lege eller jordmor før du starter med yoga hvis du har spesielle utfordringer i svangerskapet

Rolig yoga som er trygg i alle trimester. Mye pusteøvelser og avspenning. 

*Holder også egne fødsels forberedende timer.

 

Barsel Yoga

En fin stund med mor og baby. Du vil på en trygg og god måte bygge opp kroppen, få ny energi, og ikke minst en fin stund sammen med din baby. Anbefalt minstealder på baby 6-8 uker, da har de fleste kommet litt til hektende igjen etter fødsel.

Babyen er selvfølgelig velkommen.

Kan ha opp til 3 personer på hver gruppe.

 

Walk & Talk

Perfekt kombinasjon av fysisk aktivitet samtidig som vi har samtaler om temaer som kan bedre hverdagen.

Forskning viser av aktivitet i naturen stimulerer hjernen og reduserer stress, øker kreativitet i tillegg til andre kjente helsegevinster. Det å bruke naturen og kroppen er et godt utgangspunkt for gode samtaler og klare tanker.

Nye temaer hver uke som vil være relatert til å skape en bedre hverdag, noe alle kan relatere seg til. Eks. stress, balanse mellom jobb , fritid og egentid. Ulike roller og grenser for andre og deg selv. Går du ofte på autopilot og knapt husker hva du har gjort? Da er du ikke alene, men det er vel ikke slik du ønsker å ha det.

Dette er noe som passer for alle!!!

Mindfulness i naturen.

Naturen er et perfekt sted for refleksjon og stress reduksjon.

For deg som ønsker mer energi, mindre stress, bedre søvn og ikke minst lære gode pusteøvelser.

En god måte å ta vare på både din fysiske og mentale helse.

Det vil være ulike temaer hver uke, eks. pust, tilstedeværelse, redusere stress og pust.

 

” Deilig fysisk aktivitet kombinert med lett prat og gode råd for å mestre en hektisk hverdag. Spesielt vil jeg nevne hennes veiledning i pusteteknikker som jeg har hatt stor nytte av i ettertid. Et flott kurs med dyktig veileder i Hilde Land. Kan absolutt anbefales”  Mona

Påmelding her, eller online booking

6 + 8 =

HILDE LAND

Livsstilsveileder/coach & MediYoga instruktør

Edelgranveien 20 b, 1356 Bekkestua
Mobiltelefon: 91797688
E-post: hilde@hildeland.no